Frakt og levering



Frakt og levering


Frakt


Vi har fast frakt på 50,- kr pr ordre på kun en vare, med et tillegg på 10,- kr pr ekstra bestilt vare.

 

Levering


Vi sender pakker hver ukedag.


Levering av varen skjer med Posten og blir sendt rett i din postkasse. Er pakken for stor for postkassen mottar du sms og mail om at pakken må hentes på nærmeste postkontor.


Når varene er bestilt mottar du en ordrebekreftelse. Vi sender deg en leveringsbekreftelse på e-mail når varen er sendt. 


Vi sender kun til Norge. Egne satser for Svalbard eller Jan Mayen.


Det er to ukers frist for å hente pakken på ditt nærmeste utleveringssted (post i butikk eller postkontor). Posten sender ut påminnelse dersom du har glemt å hente ut din pakke.

Hvis pakken ikke blir hentet innen gitt dato blir den returert tilbake til oss.

Du fraskrives da retten til angrerett (Angrerettloven § 11 og § 13). For å dekke våre kostnader i forbindelse med den uavhentede pakken blir du fakturert med et gebyr på 175,-.

 

Angrerett


Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser .


Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til oss selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert. Kjøperen må gi oss melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt.  Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.


Du får angrerettskjema med i pakken når du bestiller varer hos oss, benytt deg av dette.

Kjøper betaler returkostnadene av varen og velger selv hvordan den vil returnere varen. Se etter at varen er forsvarlig pakket slik at den ikke blir skadet under forsendelsen.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid.

Vi er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag vi mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til vår rådighet.


Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til oss i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig.

Kontakt oss i kontaktskjema eller på mail post@fiberchic.no om du har spørsmål.

 

Reklamasjon

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi oss melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen.


Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år.


Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert. Dersom varen er betalt med kredittkort, kan kjøperen også velge å reklamere og sende krav direkte til kredittyter (kredittkortselskapet). Meldingen til selgeren eller kredittyter bør være skriftlig (e-post, telefaks eller brev).

 

Priser

Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, er uten merverdiavgift da vi ikke er mva.pliktige.

Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle eventuelle avgifter  og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt.

 


håndarbeidsprodukter      laget med kjærlighet